Wednesday, May 23, 2007

Nickname-uri

Toti userii de pe net au un nickname. Ai fi tentat sa crezi ca acest nickname ii reprezinta, ca le arata adevarata fatza etc. Nimic mai fals. Nickname-ul este de fapt un ideal al omului de la tastatura. Nickname-ul unui om iti dezvaluie doar cum ar vrea omul acela sa fie nicidecum, personalitatea sa.
Hai sa luam nick-ul meu de exemplu: cartman. Pt fanii South Park e destul de simplu: copilul grasutz, parshiv si rebel, dand uneori dovada persuasivitate iesita din comun. Cred ca astea sunt trasaturile lui definitorii. Credeti ca eu sunt asa? Nu prea. Din cand in cand mai fac pe rebelul pe la munca cu vreun tricou excentric sau cu niste desene de cai verzi pe peretele de langa mine. In rest nu prea. In schimb Cartman este copilul care as vrea sa fi fost si copilul si pe care as vrea sa il am cand voi fi capabil de asa ceva. Si cum blogul asta e doar o joaca de copii, mi se pare cel mai potrivit nickname.
Despre altii nu prea am multe de zis, marea majoritate a persoanelor de sex masculin prefera nickname-uri pompoase de eroi mitologici, istorici sau personaje extraordinare ale cartilor si filmelor observate de-a lungul timpului. Personajul preferat devine instinctiv viitorul nickname sau ceva apropiat de el. Fetele pe de alta parte, prefera in general nickname-uri de zeite sau diverse titluri nobiliare pentru cele care cred ca s-au nascut intr-o epoca gresita, desi le-ar fi placut mai bine sa fie contese in epoca medievala(sarmanele probabil nu stiu ca pe vremea aia nu exista notiunea de WC sau dush). In concluzie, marea majoritate a nickname-urilor feminine intalnite este doar reflexia nick-urilor masculine.
Acestea sunt nickname-urile clasice. Dar a aparut un nou tip de nickname-uri in ultimul timp pe care eu le numesc nick-uri de manelisti. Cateva exemple: bazatul, campioana, shmecherul. Un nick de genul asta oglindeste o cultura sublima dar care lipseste cu desavarsire. Asta e idealul lor, ce sa le ceri?

1 comment:

Lyna said...

sau printesa sau iubita sau ma-sa .. :D .. al meu .. nu cred ca are ceva special :)) lyna91_23 .. sau shmecheru' .. shmenaru' .. dragonu' ... don't know dar e lame =)))